Asiakastyytyvaisuus teema 300dpi 1080x580px v4

Korpelan Energian asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset valmistuneet

20.11.2025

Korpelan Energia on ollut tänä syksynä ensimmäistä kertaa mukana asiakastyytyväisyystutkimuksessa, joka toteutettiin yhteistyössä EPSI Rating kanssa. Kyselytutkimus tehtiin syys-lokakuun aikana, jolloin EPSI Rating lähestyi osaa kuluttaja-asiakkaistamme joko puhelimitse tai sähköpostitse.

Keskeisenä viestinä tuloksissa nousi asiakastyytyväisyys etenkin asiakaspalvelun tavoitettavuuteen sekä ammattitaitoon. Vaikka digitaalinen asiointi yleistyy, suurin osa asiakkaista haluaa edelleen henkilökohtaista yhteydenpitoa, ja tätä me Korpelassa vaalimme, ja vastaamme asiakkaidemme toiveisiin. 

 

Olemme iloisia ja ylpeitä saamastamme tunnustuksesta - erittäin tyytyväiset yksityisasiakkaat vuonna 2025.

Kiitosta saimme seuraavista asioista:

  •  Asiakaspalvelumme tavoitettavuudesta: Asiakaspalvelumme on helposti lähestyttävissä ja tavoitettavissa esimerkiksi puhelimitse, sähköpostilla, WhatsApp-palvelun tai Korpela Online -palvelun kautta. Meille on mahdollista tulla asioimaan ihan kasvokkain tulemalla käymään Kannuksessa toimistollamme sijaitsevalla asiakaspalvelupisteellämme. 

  • Asiakaspalvelumme ammattitaidosta: osaava ja kehitysmyönteinen asiakaspalvelumme auttaa löytämään kullekin asiakkaallemme tai potentiaaliselle asiakkaallemme eri tilanteisiin ja tarpeisiin sopivan ratkaisun. 

  • Asiakasuskollisuus ja asiakastyytyväisyys ovat korkealla tasolla: meillä asiakkaiden tyytyväisyys on korkealla tasolla, mikä vaikuttaa myös selvästi asiakasuskollisuuteen. Vaihtoaikeita asiakaskunnassamme on tehdyn tutkimuksen pohjalta toimialan keskiarvoa selvästi vähemmän. 

  • Pidämme hyvää huolta asiakkaistamme

  • Luotettavuudesta: Olemme luotettava ja asiakkaitamme tasapuolisesti kohteleva, palveleva, positiivisessa mielessä paikallinen ja pystyvä maakunnallinen sähköyhtiö. 

  • Imagosta: tarjoamme asiakkaillemme, niin verkkoalueellamme kuin sen ulkopuolella, osaavaa ja hyvää palvelua, mahdollisimman kilpailukykyisiä sopimusvaihtoehtoja sekä lisääntyvissä määrin näkemyksiä lähitulevaisuuden ennusteista esimerkiksi sähkön hintanäkymien osalta. 

 

Kehitettävää meillä on seuraavien asiakokonaisuuksien osalta:

  • Proaktiivisuudessa eli aloitteellisuudessa asiakkaidemme suuntaan yhteydenotoissa ja asioiden viestimisessä. Lähestymistapana ensisijaisesti toivottiin sähköpostitse ja puhelimitse tapahtuvaa yhteydenpitoa. 

  • Vastuullisuusviestinnästä asiakkaamme toivovat kuulevansa meiltä enemmän

  • Tuotelaadun ja digikäytettävyyden laajentamisessa: Tähän olemme jo panostaneet muun muassa uudessa Korpela Online -palvelussamme, sekä sähkönmyyntisopimusten mahdollisimman käyttäjäystävällisen toteutuksen osalta kotisivuillamme. Kehitystyö jatkuu ja asiakkailta jatkossakin saatavat toiveet palveluidemme edelleen kehittämiseksi ovat ensiarvoisen tärkeitä. 

  • Laskun ymmärrettävyydessä. Olemme tunnistaneet haasteet laskujen ymmärrettävyyden ja luettavuuden osalta, ja panostamme tulevaisuudessa näiden selkeyttämiseen ja parempaan ymmärrettävyyteen. 

  • Sähkösopimusta täydentävien palveluiden lisäämisessä sekä kilpailukyvyssä.

Tarkemmin voit tutustua asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksiin EPSI Ratingin sivuilla

 

Tutkimustuloksista saamme paljon hyödyllistä tietoa asioista, joihin asiakkaamme ovat tällä hetkellä tyytyväisiä ja joista saimme kiitosta, mutta myös tärkeää infoa asioista, joihin toivotaan kehitystä ja panostusta jatkossa.

Lämmin kiitos kaikille tutkimuskyselyyn vastanneille asiakkaillemme arvokkaista tiedoista ja toiveistanne. Tästä on hyvä jatkaa palveluidemme kehittämistä entisestään.



Siirry "Uutiset ja tiedotteet"-sivulle